Saturday, January 9, 2010

terjah memory.......


aku suka pic ni,(pic anak kwn aku yg sdg termenung bwh pokok kelapa)(mcm crita mokhsin..)

ok enuf.....aku teringt sesuatu bila tgk gambo ni..... iaitu the first time aku walk inti wold so call dunia pekerjaan....ok aku start keja... tahun.. 2005....first aku startastukang jaga parking for compeni kwn aku di damai penampang kk... dgn gaji blnan rm 400.ya susah time tu .... kwn aku kbyakan abg2 despect... area tu... dan tokey cina yg tidak berapa paham bhsa melayu.. haiyo...dgn duit pndptn blnan aku tu.... aku kumpul2 sampai dpt beli keta second hand...well minta tambah dgn abah ckit jua la....huhuhu..tgh keja sbgai jp(jaga parking)aku start la antar resume kat sepa2 yg aku kenal,dan rajin sgt tegur org dan tny klu ada keja kosong kat mna2...kenala raji bertanya klu xnt rugi beb.sampai 1 ari ada kwn call nak gi interbiew kat muis.... ujung thun 2005.

aku dtg IV mcm biasa pkai kemas dan prepair suma.ready btl2 ok klu nk iv.korban kn rambut aku yg panjang.....paras bahu.time iv pnylah byk soalanmaut... well compny islam, xtipu aku kna minta bca doa kunut!... fuh nsib baik aku dah mmg hafal!!.... rajin solat subuh!!....3 bln trus aku kena call untuk lapor diri.... aku msh ingt date aku first time msuk opis.. 03/03/06.....ari jadi kedua aku....skrgni tgl 3 bln lg maka genap la 4thun aku kerja sini...... fuh!!bru 4 thun keja... pencapaian aku so far kereta suda ada.....en dingga tl nak kawen dan beli ruma jer lg......ok plan skrg ni nak gorat anak pakcik kantin sblh opis yg kiut!!fuh.... mision imposible tuh..... well anak pakcik tu da bg respon bgus pny!! senyum jer bila jumpe dlm lif...hua3....walaupon aku jarang mkn kt kantin tu.. sbb tgh dlm misi kumpul duit dan terjah kdai spotrim yg terdekat huhuhu.....aku kdg2mengepow bossku untuk blanja aku minum kat kantin.. muahaha.....well dont put much hope!... kadar kebarankalian gagal tu amat tinggi.. so aku pon x harap sgt... da start nyayi lgu"ohmama, aku mau kawen" kat ruma dan mak aku siap tegur" kumpul duit dulu jgn minta abah"..... cabaran nih!!......wokey!!ujung tahun 2010 target nak beli rumah.........msuk dlm wish list.... sport rim!!.......ok-ok SUDAH!!. aku da ngantuk.. jam da 1.40 bsok ada event bgun awal!!

No comments:

Post a Comment