Friday, September 4, 2009

im not pure sabahan.

tiba-tiba plak... mari kita jejak sejarah sikit, welll,26tahun yg lepas. waktu abah aku iaitu en. haji mesro bin hasbi, yg waktu itu belum pon bergelar haji, telah ditugaskn berhijrah ke sabah.untuk mengajar disebuah daerah yg bernama, "mengatal"dgnkedatangan beliau kesabah, tahun x ingt,1980an kot,maka beliau telah terjumpa jodohnya"cik puan maimunah"emak aku, gadis bajau yg maka lahirlah seorang insan hasil perkahwinan merekaiaitu aku.walaupon. abah aku berdarah jawe dan mak aku bajau sabah....aku lbh fasih berbahasa bajau ini kerana. mmg jarang abah aku berbahasa jawa kat ruma sbb xda org reti.:)mak aku plak, klu nak marah kat anak dia ni, maka bahasa bajau la yg keluar. hohoho.kesian kat abah dah jadi org sabah dan jarang2 balik kat kg beliau yg berada kat sungai balang johor, tahun nih, kalau ada rezeki lbh sikit nak ikut abah beraya kat johor..... ngeh..ngeh..ngeh......jumpe kat nyaie........ yaie.. dan maklong..... yg lama x tgk. since last time aku ikut abah tahun1997kot.....insyallah tahun ni.... wasalam.....

No comments:

Post a Comment