Wednesday, September 30, 2009

masih ka kau ingat?

MASIHKAH KAU INGAT?
waktu itu yg hanya ada aku dan kawan2.ditempat sunyi yg bernama sekolah asrama.
ya aku membesar di asrama sejak form 1 lg. abah dan mak mahu anak sulungnya ini hidup berdikari.aku mmg indipendent sejak kecil, mungkin itulah sebabnya. form 1 aku bersekolah kat sek men agama ranau@ semekar.waktu itu semuanya abah support. dari belanja harian ke tambang baju dan semua keperluan.abah sanggup hantar aku dgn kereta buruk yg klu skrg ni akummg x konfiden nak bawak.pernah juga kereta itu terkandasrosak beberapa kali di kundasang.kesian abah, sbb waktu tu HP xda lg.nak call rumah kwn minta tolong pon jauh sgt.tapi nasib baik ada org yg baik hati sudi tumpangkn aku kesekolah.

MASIHKAH KAU INGAT?
kat asrama form 5 aku pindah ke sek agama inanam a.k.a semai,hujung minggu keluar ke bandar nak beli keperluan sekolah dgn hanya berbekalkn duit rm20yg pada masa tu cukup byk untuk dibelanja...lps tu tertingal bas nak balik sekolah kwn2 ajak jln kaki dari kk -inanam, sampai sekolah dlm jam 2pagi, siap kena kejar anjing, jumpa org mabuk dan jln gelap, nasib baik lah kitaorg berlima time tu dan suma lelaki.


MASIHKAH KAU INGAT?
klu waktu perhimpunan pagi
cover rambut panjang takut ust nampak .memang hidup penuh dgnkesusahan membuat kerja sekolah tapi happy.
aku masih ingat pada majalah ujang yg aku beli, tiap kali pasti hilang diasrama,setiap dorm akan pinjam dan akhirnya aku jumpa majahtu dah koyak.. sedih oii..aku masigh ingat bila abg2 dorm raging kita..... suruh basuh baju la.. tapi kdg2 kita degil dan ada yg mkn penampar kdg2.pengalaman.....

MASIH KAH KAU INGAT?
klu piala dunia main kita akan escape ke dewan mkn jam 2 pagi nak curi2 tgk bola.



MASIHKAH KAU INGAT?
saat hari terakhir aku di sekolah tu lepas dpt result SPMdan aku mencium tilam dan bantal asrama sepuasnya kerana ku tahu aku bakal meningalkn tempat aku membesar.aku akan pulang ketempat yg kupangil "rumah" dantak mungkin aku pulang ke asrama lagi.aku rindu!!!

wasalam coretan ini kerana aku rindu dgn asrama dan suasana yg riuh rendah
bila pulang sekolah ke dorm masing2.apa khabar kwn2 agaknya?
dulu senang jln je ke dorm mereka je dah jumpa... skrg nih, kena drive jauh bru jumpa.
all the best!! wasalam.

2 comments:

  1. aik.. sy pun pernah sekolah d sklh agama inanam. thn 1999-2000.

    ReplyDelete
  2. 99-00 abang dah abis spm la syg oii...

    ReplyDelete