Saturday, August 22, 2009

sungkai,aka waktu berbuka puasa.

waktu buka puasa kat sabah jam6.28pm yeah mmg awal berbanding semenanjung ygrata7.00pm.....waktu berbuka @ org sabah panggil sungkai,tadi dlm jam3.00pm dah kuar rumahpergi bazar ramadhan.. for food hunting.xbeli byk sangat, kuar dgn brother aku. mmg jem sgt dan susah nak dpt parking. aku pesan martabak sayur yg mmg jadi fav aku.pulang rumah dlm jam5.30pm. sampai ruma je unty akupon ada dgn kazen2 aku. so mmg ramai la....... masuk jam6.00pm. mak dah ready mknan, abah pulaktgh bersiap mandi nak gi masjid sbb mlm ni dia dijemput untuk jd imam, jam6.28. azan! aku pon start baca doa berbuka dan suma fmly aku pon buat serangan megejut keatas mknan yg tersedia.... aku mcm biasa, kurma dan martabak yg disambar dulu. xmkn byk sbb aku dah janji dgn abah nak hantar dia lps sungkai.balik solat baru mkn.. fuh........ tadi abiskan 3 lembarsurah albaqarah, nak abiskn suma mmg xmampu lg. dah try.... maunya 3hari baru nak abis surah tu.... mmg panjang. klu nak dgr audio dia pon ambik masa1jam.30mint.besok, aku nak cuba habiskn surah tu.... lps tu. move on ke surah lain..ok wasalam............. alhamdullilah......

No comments:

Post a Comment